2018. március (5)
2018. február (3)
2017. december (2)
2017. november (3)
2017. október (3)
2017. július (3)
2017. június (4)
2017. május (4)
2017. április (3)
2017. március (5)
2017. február (5)
2017. január (1)
2016. december (2)
2016. november (1)
2016. október (1)
2016. szeptember (1)
2016. augusztus (2)
2016. június (2)
2016. május (2)
2016. április (2)
2016. március (1)
2016. február (1)
2016. január (5)
2015. december (4)
2015. november (2)
2015. október (1)
2015. szeptember (1)
2015. augusztus (2)
2015. július (2)
2015. június (1)
2015. május (2)
2015. április (2)
2015. március (2)
2015. február (10)
2015. január (2)
Címkefelhő
ajándék barátság bizalom boldogság bonbon Budapest cipő csokoládé cél egészség első benyomás emlék futás férfiak főnök gyerekkor gyógyulás hatékonyság idő időbeosztás inspiráció jövő kaland kapcsolat karnevál karrier kihívás kisugárzás kitartás kommunikáció kreativitás közösség különleges magassarkú metropolisz mosoly motiváció mozgás munka munkahely nevetés nyitottság nyár nő nőiesség nők pihenés Rotterdam részmunkaidő siker szenvedély szerelem szeretet színház Születésnap találkozás tapasztalat teljesítmény Thaiföld tisztelet tudatosság tánc utazás verseny visszatekintés várakozás zene állásinterjú álláskeresés élet élmény érzelmi intelligencia önbizalom önismeret öröm
Amikor élmény az álláskeresés
2017-02-20 11:00A jó szakemberekért folytatott fokozódó verseny új elvárások elé állítja a kiválasztás területén dolgozókat. Lássuk az új trendet és megvalósítását a gyakorlatban!Az egyre több iparágban jelentkező munkaerőhiány jelentősen átírja a hagyományos felvételi folyamatokat. Különösen igaz ez, ha egy adott pozícióval az Y generációt célozzák meg: a cégek szokatlan versenyhelyzetben érezhetik magukat, amelyből akkor kerülhetnek ki győztesen, ha jelöltjeikre ügyfelekként tekintenek, és a kiválasztás során pozitív élménnyel gazdagítják őket – foglalja össze az új irányt Martis István, a Profession.hu ügyvezető igazgatója.
Friss szemlélet
Az fiatal pályázók számára már magától értetődő, hogy az élet bármely területén egyenrangú partnerként kezelik őket. Ez az igény új gondolkodásmódot kíván a toborzást végző szakemberektől. A váltás azonban nem egyszerű, a kiválasztásban tevékenykedők háromnegyede ugyanis nem tudja behatárolni, a folyamat mely részére vonatkozik az ügyfélélmény – derült ki a vezető álláspiaci portál 2000 fős kutatásából.
Az átállás sürgető: „akár a cégek versenyképessége is veszélybe kerülhet, ha maradnak a korábbi éveket meghatározó felvételi stratégiájánál” – hangsúlyozza Göröcs Lili Melinda, HR partner. „Aki ugyanis nem visz marketinget és fantáziát a folyamatba, biztosan elesik a legjobb, legmotiváltabb munkavállalóktól.”
Candidate experience
A „jelöltélmény” fogalma rendkívül sok tényezőből áll össze. „A munkavállalókra ma már egyfajta piacként érdemes tekinteni, amely éppúgy működik, mint a versenyszféra bármelyik területe – ennek megfelelően a bevethető eszközök is hasonlóak. Vagyis az egész folyamat a munkáltatói márkaépítésnél kezdődik. Ezen múlik, hogy az adott vállalat fel tudja-e kelteni a potenciális jelöltek érdeklődését, hogy náluk akarjanak dolgozni” – magyarázza a szakember.
Az élmény tehát már a kiválasztás előtt kezdődik, és azután sem ér véget, hogy a megfelelő pályázó felvételt nyert. Az új szemléletet a teljes munkavállalói viszonyba be kell építeni, csak így lehet eredményes, és hosszú távú az együttműködés.
Az álláshirdetések új generációja
A vizuális ingerek rengetegében szocializálódott fiatalok egészen másfajta információkkal érhetők el, mint a néhány évtizeddel korábban születettek. „Mivel nincsenek begyakorolt sémák, sok kísérletezést igényel a leghatásosabb hirdetési módok megtalálása” – osztja meg tapasztalatát Lili. „A közvetlen hangnem elengedhetetlen, a partneri szellemben a hangsúlyok is átrendeződnek: az elvárások helyett sokkal fontosabb, hogy a munkáltató mit tud nyújtani.”
Az új hangvételű írott hirdetések mellett a lehetőségek tárháza szinte végtelen: „rendszeresen posztolunk humoros, képes hirdetéseket a facebook oldalunkra, vagy akár rövid videót is bevetünk a legjobb munkaerő eléréséhez. A cél az érzelmekre hatás, de fontos, hogy a hitelesség megmaradjon. Akkor vegyük haverira a tartalmat, ha valóban ez a légkör uralkodik a mindennapokban” – tanácsolja a toborzási specialista.
Kölcsönös bemutatkozás
Ahogy az álláshirdetésben átíródnak a hangsúlyok, úgy ez a teljes kiválasztási folyamatra igaz. A cél már nem csak a jelöltek egyoldalú megismerése, hanem a jövőbeni munkahely bemutatása is. A Munkatársaim.hu kiváló felületet nyújt erre, ahol például fotókat tölthetünk fel az irodáról.
A partnerség végigkíséri a felvételt: „ha a telefonos interjúnkon sikeresen szerepelt a pályázó, e-mailben tájékoztatjuk arról, hogy kikkel fog találkozni személyesen, milyen kérdésekre számíthat, és megosztjuk vele a bemutatkozó videónkat is” – mesél a gyakorlatról Lili. Az állásinterjúra érkezve a potenciális munkatárs fontos benyomásokat szerez, amelyek mind az élményhez tartoznak: hogyan fogadják a recepción, megkínálják-e kávéval, milyen az alaphangulat.
Az interjút is a kölcsönösség jegyében ajánlott felépíteni: a jelöltekhez intézett releváns kérdések után biztosítani kell a visszakérdezés lehetőségét is. „Minden pályázó hírünket viszi, ezért nem mindegy, milyen hangulatban zajlik a beszélgetés, még akkor is, ha nem egymást keressük” – foglalja össze a szakember.
Visszacsatolás
Bár ennek jelentőségével mindenki tisztában van, időigényessége miatt mégis gyakran elmarad, ami nagy hiba! „Kritikus helyzet megindokolni, miért nem felelt meg egy jelentkező, de mégis fontos a valós vélemény, mégpedig úgy megfogalmazva, hogy az számára egyszerre befogadható és hasznos is legyen – osztja meg nézőpontját Lili.
Az állásportál újításaként a jelöltek is értékelhetik a mögöttük álló élményt: egy kérdőíven adhatnak visszajelzést, hogyan érezték magukat a kiválasztás során. Apró gesztus ez a munkáltató részéről, mégis hatalmas mérföldkő abban a folyamatban, amely épp most hangolja át a hagyományos toborzási gyakorlatot.
A Profession.hu csapata a legkorszerűbb eszközöket veti be, hogy kiválogassa egy adott pozíció optimális jelöltjeit. Ez idő- és energiamegtakarítást jelent, a felszabadult energiaforrások így a minél élménytelibb állásinterjúztatásra fordíthatók. Ráadásul adatbázisunkban több százezer önéletrajz is rendelkezésre áll, amely naponta kb. 400 további önéletrajzzal bővül.
Eredeti megjelenés: Profession.hu
Címkék: állásinterjú • álláskeresés • élmény • karrier